9 Ocak 2014 Perşembe

Oyun Atölyesi - Nehir (balık iyidir, yiyin)






Bu oyundan çıkınca aklımda ilk ne kaldı? Balığı fırında pişirirken zımba teliyle yağlı kağıdı kapatabilirsiniz. Bu mudur yani ? Çok da insafsıca davranmayım ama oyundan pek aradığımı bulamadım. Oyun atölyesinin oyunlardından en iyilerindendi diyemiycem.Bir sahnelik bu oyunda oyuncuları duyunca müthiş bir performans izliyceğimden şüphem yoktu.Öyle ki Haluk Bilginer Ayça Bingöl ve Canan Ergüder'in oyunculuklarına zaten laf etsem Allah çarpar.Ancak haluk bilginerin kimyası bu iki bayanla da pek tutmuyor.(Zerrin tekindor veya bir derya alabora vs gibi olamıyor) Canan Ergüder'in histerik hareketleri bana iğreti gelmedi.Hatta Ayça Bingölden sanki bi tık daha iyi gibiydi.

Sahne dekoru da harikaydı.Ancak oyun belli ki konusu itibariyle aynı etkiyi yaratmadı. Bir adamın kadınlarla olan psikolojisi,bir sona varamaması ve geçmişi belki uzun uzun karakter analizleri yapmaya çok elverişli ama içimden gelmiyor.

Oyun nehir kıyısındaki romantik bir kulübede kalbi kırık bir adamın iki kadınla aynı sonla biten gelgitlerini anlatıyor.Sahne geçişleri her ne kadar güzel olsa da oyun bitince seyirci bittiğine inanmak istemiyor.Çünkü yine bir sahne geçisi ile konunun bir aksiyona bağlanması bekleniyor.Ancak nafile.

Ben oyunu İzmir'de izledim. Ocak ayında Bodrum'a da gelecek. Bodrum'a çok da oyun gelmediğini düşünürsek ben yine de buradaki dostlarımın gitmesini tavsiye ederim. En azından kendi ilişkilerinden az da olsa bi yansıma görebilirler ve balık tutma hevesi ile bir gün sonra kendilerini denize atabilirler.

Oyunculuklarına sağlık...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder